tisdag 13 maj 2008

Echo Park - Michael Connelly

Harry Bosch får möjlighet att klara upp ett 13 år gammalt olöst fall. Det gäller Marie Gesto som aldrig återfunnits och fallet har alltid legat honom varmt om hjärtat. Seiemördaren Reynard Waits har tagit på sig mordet och är redo att leda polisen till kroppen i utbyte mot att få livstids fängelse istället för dödsstraff.

Harry anar att Waits inte är gärningsmannen och får sina misstankar bekräftade. Spåren leder istället till hans närmaste chef, Abel Pratt. Många råkar illa ut under utredningens gång, både kroppsligt och mentalt, och Bosch blir lämnad igen när flickvännen inser att han är en skit och drar.

Jag läste boken på engelska, vilket fungerade bra, men nu kommer den ut på svenska under titeln Räven. Läs den! Min absoluta favoritdeckarförfattare.

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...