onsdag 23 juli 2014

Fablehaven, i skuggornas makt - Brandon Mull

I den tredje delen om Fablehaven, I skuggornas makt, ställs syskonen Seth och Kendra åter inför problem som uppstått i reservatet för magiska väsen som deras farmor och farfar är föreståndare för. Den här gången drabbas ljusa varelser av en sorts pest som förvandlar dem till onda skuggväsen. Det blir en kamp mellan gott och ont som tar syskonen på långa resor och otaliga sökuppdrag efter hemliga föremål. De kan inte vara säker på vem som är vän eller fiende och till exempel Sfinxen är lika gåtfull som han alltid är och har varit, oavsett i vilken berättelse han dyker upp i.

Nog är det spännande och nog är det händelserikt, men samtidigt känner både jag och snart-tioåringen att vi har gjort vårt när det gäller att läsa den här bokserien tillsammans. Kapitlen är lite för långa och beskrivningarna likaså. Samtidigt vill vi veta hur det ska gå och det finns några böcker kvar att läsa, men dem får vi ta oss an var för sig.

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...