tisdag 30 mars 2010

Mogen för skrubben - Solja Krapu

Det var dags för någonting lättsmält. Den här boken vandrar runt på jobbet och nu var det min tur att läsa Mogen för skrubben av Solja Krapu. Eva-Lena åker tillbaka till jobbet fredag eftermiddag för att kopiera någonting hon glömt - när dörren går i baklås. Hon har ingen möjlighet att ta sig ut och tvingas således umgås med sig själv i det nio kvadratmeter stora kopieringsutrymmet.

Igenkänningsfaktorn är hög. Många funderingar ligger oerhört nära sanningen. Så nära att jag inte ens ska nämna vilka de är. Intressant idé till en bok och visst fungerar den.

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...