onsdag 21 mars 2018

Och bilen går bra? - Niklas Källner

Vid ett tillfälle nämner Niklas Källner -70-talisterna i den här boken, som ironiskt uttalar orden ”Och bilen går bra?” Hej, jag är sjuttiotalist och använder ofta frasen ironiskt. 

Den här boken är så rolig, för igenkänningen är hög samtidigt som det presenteras hysteriska, överraskande och underhållande anektdoter. Det handlar om kändisars strategier för att småprata, hur diplomater (Jan Eliasson ❤️ ) kan förändra internationella relationer genom att gå på ett mattmuseum, hur en kurs i SFI avhandlar svenskarnas hålla-sig-på-kanten-mentalitet, hur du kan inleda ett samtal om du vill veta vad någon väger och hur alfabetet kan användas för att få igång ett samtal. 

Hela tjottaballongen avslutas med hundra råd om hur du kan tilltala olika människor utifrån dras intressen. Ett måste att läsa!

 #bonnierfakta#ochbilengårbra

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...