måndag 15 december 2014

Winter's Tale

Jag tar ett tassande steg från böcker till film och tröstar mig med att film är ett förlängt textmedium.

Winter's Tale är en fin saga där Peter Lake (Colin Farrell) i egenskap av tjuv och med ohederliga avsikter går in i ett hus där han träffar Beverly Penn (Jessica Brown Findlay, lady Sibyl från Downton you know). Hon är ung, men dödligt sjuk, och kärleken mellan dem är omedelbar och oundviklig. Samtidigt är Peter jagad av en monstruös maffialedare obehagligt gestaltad av Russel Crowe som i sin tur har slutit ett avtal med djävulen, här i skepnad av Will Smith.

Det är en kamp mellan gott och ont, mellan kärlek och död, mellan liv och chansen att ändra ett öde. Jag tycker att den här filmen är vacker, välspelad och den får mig att må bra.

Här finns trailern också.



Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...