måndag 9 juni 2008

Ego girl - Carolina Gynning

Jag satt med Amos Oz i handen och bara kände att "Nej, jag vill verkligen inte!" och lät blicken vandra över bokhyllorna. Längst ner trängs ett par pocketar som jag fått av systeryster, och en av böckerna fångade min blick med sina chockrosa bokstäver: Ego girl.

Lite Carolina Gynning, så här en måndag med pissigt väder, varför inte? Fyra timmar senare har jag tittat på bilder, förundrats, förstummats, absolut inte fördummats och kommit fram till att denna vackra blondin också är människa.

Hon är smart, Carolina Gynning, inget snack om saken. Snäll och kanske lite dum, som BOK sjunger. För herre min skapare vad hon har varit med om: kokainfester, sexoriger, dokusåpavinster, psykopatinhysare, sultandekoration, älskarinna till fotbollshjältar, ryska miljonärer och you name it. Misshandlad och uthängd på löpsedlar, utnyttjad och emellanåt lurad, men inte en enda gång anser hon sig vara ett offer. Allt hon gjort och utsatt sig för har hon gått in i med öppna ögon, påstår hon, och allt berättas charmigt och rakt på sak.

Hon är skogstokig, det råder det inte heller några tvivel om, men samtidigt verkar hon rar. Ömsint och faktiskt snäll. Hon har haft många män i sitt liv, men varje gång har hon varit upp över öronen förälskad, trott att hon träffat rätt. Att det sedan inte blivit så är en annan historia.

Mest intressant är när hon beskriver sig själv som en tvådelad person: en Carolina som ligger på golvet och gråter och tycker synd om sig själv, och en som står bredvid och skakar på huvudet. Det är den andra Carolina som lämnar den ledsna, som skakar av sig det tråkiga och när hon gråtit färdigt och ältat så går hon vidare. Jag vet inte om det är nyttigt eller om det kommer att hinna upp henne en dag, men man förstår henne bättre sett i det ljuset, hur hon kunnat resa sig så många gånger.

Gynning skriver också att ingen borde tycka synd om henne och kanske är det så. Ändå gör jag det, utifrån mitt sätt att leva livet. Jag önskar henne ro, även om hon själv säkert inte gör det.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Nä, lämna du Amos Oz därhän!(Det gör jag)
Och... McEwan och Gynning - vilken härlig blandning av högt och lågt. men visst är det underbart att vara bokslukare?!

Jag hade liknande upplevelser som du av Ego Girl och Gynning liksom växte i mina ögon efter att ha läst den. Helt korkad är hon nog inte och hon verkar ändå medvetet välja det liv hon lever. Sen kanske mina värderingar och val av liv ligger lååångt från hennes och jag skulle aldrig vilja byta med henne (det enda gemensamma vi har är väl att vi båda gillar Ibiza..)

Vi syns snart. Kul!

Janice Aliena sa...

Jag läste en kommentar online av en Amerika-baserad journalist avslöjar hur han hittar en pojkvän, 3 månader efter att hennes ex bofryiend bröt upp.
Jag skickar ett e-postmeddelande för att kontakta samma Dr.Amiso eftersom jag har dessa kraftfulla avsikter att saker kommer att fungera för mig, jag trodde på vittnesmål är bevis i verkligheten. Jag insåg att det här skulle vara bra att dela här eftersom jag vet att det kommer att inspirera andra också.
lyckligtvis för mig kom jag över Dr.Amiso e-postkontakt i ett blogginlägg. I dag vittnar jag med glädje och lycka till världen ... detta är ett av de mest glada ögonblicken i mitt liv. Dr.Amiso den storslagna kärleks-stavningen, startade en trollformel för min räkning för att återhämta min ex-man med sin trollformel och magi.
Jag är gift i över 6 år och det var så fruktansvärt eftersom min man verkligen fuskade på mig och letade efter en skilsmässa, vi slogs upp för 4 månader sedan och vi kom tillbaka igen efter så mycket tiggeri med trevliga gåvor av kärlek .
Jag älskar min man så mycket. Jag kunde inte ha gjort någonting för att skada honom eller få honom att måla sig illa längre ... jag ville bara att han skulle älska mig för alltid. idag lever vi båda lyckligt tillsammans. Jag älskar honom så mycket. Min poäng är att han var min första kärlek (åtminstone det är som det känns).
Jag är glad och tacksam för den här stora mannen. Först hade jag rädsla för tvivel, men jag försöker och det fungerar till mitt bästa. Jag är säker på att det här fungerar också, 100% säker.
kontakta honom genom sin personliga amail via (herbalisthome01@gmail.com)
han har befogenheter att lösa följande relationsfrågor;
* Love Spells Win-Back Ex-älskare, Var rik och stanna med dig för alltid.
* Magi för framgång och marknadsföring, ingen annan utom bara du.
* Traditionella örter och rötter för att bota bröstcancer, kropp, mun och virginal lukt / utsläpp.
* Magisk trollformulering för bröst- och penisförstoring / minskning.
* bota Stop Nightmare, Bad Dreams & Convuction.
* andlig rening, fettförbränning och sockerreglering i kroppen.
* fertilitetsmagi - FRUKT AV KVINNOR & Bär ditt eget barn.
* Fri från att mörda & kidnappas.
* dekret magi, STAV LOTTERI & VINN-SPEL STAV
Internet hjälper verkligen mycket med att ge en snabb och brådskande lösning på livsproblem.
här är Dr.Amisos personliga e-postadress; herbalisthome01@gmail.com

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...