fredag 9 april 2010

Mitt nya jag - Sophie Kinsella

Lexie är ute och svirar en lördagkväll med sina kompisar, men är inte riktigt på humör. Hennes pappa ska begravas dagen därpå och vännerna sjunger gamla discohits i bakgrunden. Det regnar och Lexie försöker desperat få tag på en taxi. I jakten på en sådan snubblar hon och faller.

När hon vaknar upp på sjukhuset - ett privat sådant - försöker hon komma ihåg vad som hänt och vet inte hur länge hon varit medvetslös. Bredvid henne ligger en exklusiv Luis Vitton-väska som hon inte vågar titta i.

Sedan presenteras chock efter chock: hon är gift med en armanireklamsnygg multimiljonär, hon har avancerat inom företaget hon jobbar för och blivit högt uppsatt chef, hon har förvandlats till ett svin och hennes gamla vänner vill inte ha med henne att göra, hennes lillasyster har utvecklats till en provocerande tonåring som snattar och lurar folk på pengar. Största överraskningen får hon när en annan attraktiv herre i hennes närhet avslöjar att de hade en affär.

Om man roas av hur en katt bland hermelinerna stöter ner dyra prydnadsföremål, att hon försöker spola ner dyra fiskar i en intelligent toalett och att hon tycker att det är sinnessjukt att inte äta choklad och kolhydrater så ska man läsa den här boken. Handlingen är tunn, så tunn att Libresse borde uppkalla en binda efter den, men ändå är boken underhållande.

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...