lördag 20 april 2013

Fallet - Michael Connelly

Ny roman av Michael Connelly, detta författargeni inom sin genre. Jag har gett upp många andra kriminalförfattare, men Connelly har en ohotad plats i min läsekalender så länge han levererar så här bra.

I Fallet presenteras egentligen ingenting nytt. Harry Bosch är sitt vanliga jag: en hängiven polis med utmätt tid inom polisstyrkan som kör sitt eget race trots att han har en duktig partner vid sin sida. Hemmavid väntar femtonåriga dottern som tar hans inställning till jobbet med ro. Hon visar snarare intresse för hans arbete och kan till och med bidra med en eller annan iakttagelse som sedan visar sig stämma.

Omslaget liknar minst sju andra böcker av samma författare. Innehållet är sig riktigt likt också. Det är välskrivet. Trots att Harry B tenderar att bli en alltför schablonmässig figur, så engagerar han fortfarande mig och mitt intresse, så jag följer honom gärna några bladvändare till om böckerna fortsätter hålla så här bra kvalitet.

Inga kommentarer:

Här händer inte mycket vill jag lova...

Det här med bloggande... Jag fattade inte vad det var, när det begav sig. Jag skyller på amningshjärna (inte för att jag hade någon, för hjä...